Förändring i valberedningen inför Bactiguards årsstämma 2016

Advokat Jan Lombach kommer att ersätta Christian Kinch och har även utsetts till ordförande i valberedningen.

Valberedningen inför årsstämman 2016 i Bactiguard Holding AB (publ) kommer efter denna förändring bestå av följande personer:

Stanley Brodén (styrelseordförande)
Jan Lombach, utsedd av KK Invest AB, ordförande i valberedningen
Michael Wigge, utsedd av Bactiguard B.V.
Christian Brunlid, utsedd av Handelsbanken Fonder AB

Valberedningens uppgift är att lämna förslag till årsstämman 2016 avseende val av stämmoordförande, ordförande och övriga ledamöter i styrelsen samt av revisor. Valberedningens uppgift är också att lämna förslag till styrelse-, utskotts- och revisionsarvoden samt principer för utseende av valberedning inför årsstämman 2017.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen kan göra detta skriftligen under följande adress:

Valberedningen
Bactiguard Holding AB (publ)
146 21 Tullinge

Förslag kan även lämnas per email till föjande adress: valberedningen@bactiguard.se

För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag på ett konstruktivt sätt bör dessa vara valberedningen tillhanda senast den 15 januari 2016.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman och på bolagets hemsida i samband därmed.

Ulrika Berglund, Head of External Affairs, mobil: 46 708 800 407