Bactiguard utser ny distributör i Brasilien

Bactiguard tecknar distributörsavtal och ingår partnerskap med Biodina för Brasilien.

”Biodina har en mycket stark historia av att framgångsrikt introducera nya och avancerade produkter på den brasilianska marknaden och vi är väldigt glada över att ha dem som vår partner. Vi har inte varit nöjda med utvecklingen av försäljningen av Bactiguard produkter på den brasilianska marknaden och har därför sökt en ny distributör sedan början på 2017. Med Biodina är vi är säkra på att vi har hittat det vi sökte.”, säger Christian Kinch, CEO.

”Vi är väldigt glada över partnerskapet med Bactiguard. Deras innovativa teknologi och produkter möter ett tydligt behov på den brasilianska marknaden, speciellt med tanke på den ökade antibiotikaresistensen”, säger Edson Petrillo, General Manager på Biodina.

Brasilien är den största marknaden i Sydamerika och ett av de folkrikaste länderna i världen med över 200 miljoner invånare. Biodinas huvudkontor ligger i Rio de Janeiro och har ett stort nätverk av försäljningskontor och underdistributörer som täcker hela Brasilien.

Partnerskapet kick-startas med en gemensam marknadsaktivitet den 4-5 maj, när Bactiguard tillsammans med Biodina kommer att ställa ut på Sepsis Forum i Sao Paolo.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Rugfelt, COO, mobil: +46 708 724 739